CONDICIONES GENERALES / GENERAL TERMS

Spanish version and English

Spanish:

FECHAS DE INICIO PARA TODOS LOS CURSOS
Los cursos empiezan cada Lunes

CALENDARIO ACADEMICO 2016-2017
FIESTAS NACIONALES Y LOCALES 2016-2017: Las del calendario escolar.
VACACIONES DE NAVIDAD Y VERANO 2016-2017: 24 de diciembre – 7 enero 2016 y del 1 al 15 de septiembre La escuela cierra siempre una semana en Navidades, VACACIONES SEMANA SANTA: Jueves y viernes Santo.
Por favor, ten en cuenta que en los días de fiesta nacional o local no hay clases. Estas clases no se recuperan excepto las de los cursos individuales 1 to 1.
• Las clases son de lunes a viernes. La escuela cierra los sabados y domingos, excepto sabados en que estará abierto para grupos especificos.
• 1 clase consta de 90, 60 o 45 minutos, dependiendo de los cursos.
• Los grupos tienen un máximo de 12 alumnos/as y un mínimo de 3.
• Si un día de fiesta cae en lunes, los cursos empiezan en martes. La edad minima para los estudiantes es 17 años excepto en los programas junior. Los estudiantes menores de 18 años tienen que presentar una autorización firmada por sus padres.
Coste de inscripción de curso: 40€

CONDICIONES GENERALES DE INSCRIPCIÓN
1. Incluido en la matrícula (40 €) y el precio del curso:
Inscripción, libro de curso, manual de bienvenida del estudiante con información útil de la escuela y de Salamanca, actividades culturales, acceso a Internet y wifi, certificado de asistencia al curso y nivel obtenido. Servicio de TANDEM de Idiomas gratuito. Actividades y Eventos gratuitos de Experience4all, excepto Viajes y Excursiones.

2. No incluido en el precio del curso:
Transfer y traslado en autobús desde el aeropuerto, seguro de viaje, gastos de gestión, gastos de busqueda de alojamiento, algunas de las actividades del programa cultural, examen final, matrícula en los exámenes DELE.

3. Gastos de gestión de alojamiento:
Organización y preparación del alojamiento elegido con neustro Servicio Room Assistance. Tasas: 40 euros

4. Para reservar:
Envía tu formulario de inscripción cumplimentado por correo o e-mail. También puedes matricularte on-line usando el formulario de nuestro sitio web: http://www.academiahelmantica.com
Con la firma de la hoja de matrícula o al efectuar el pago de reserva, el estudiante acepta los términos y condiciones expuestos en el presente documento

5. Pagos Cursos de Español y resto de clases e Idiomas
CURSOS DE ESPAÑOL: Una vez recibido el formulario de matrícula, te enviaremos por e-mail la confirmación de tu reserva junto con el detalle del precio del curso y el alojamiento (si lo has solicitado con nuestra colaboradores y recursos asociados).
Para reservar un curso es necesario un pago adelantado de 150 € en concepto de depósito y una semana de alojamiento si el programa contratado lo incluye. Estos depósitos serán deducidos en la factura final. Para cursos especiales la cantidad necesaria como depósito puede variar.
El pago del depósito puede hacerse en efectivo o por transferencia bancaria (todas las comisiones bancarias corren por cuenta del estudiante).
El resto de pagos hasta completar el precio total se realizará mediante transferencia bancaria, al menos 15 días antes del inicio del curso en efectivo, en euros (€), el primer día en la escuela.
El estudiante quedará formalmente inscrito en la escuela una vez que hayamos recibido el pago del depósito o del programa contratado. Cualquier pago realizado a la escuela sin haber recibido la hoja de matrícula no será aceptado.
Si el estudiante necesita una confirmación de la escuela y documentación específica para una solicitud de becas / ayudas económicas de terceras partes (visado, gobierno,universidades, etc.), se deberá realizar el pago total del programa antes de enviarse dicha documentación. Sólo se aceptarán pagos mediante transferencia bancaria.
Los alumnos matriculados una semana o menos antes del comienzo del curso, deberán pagar el curso completo y el alojamiento antes de confirmar la reserva mediante transferencia bancaria.
Para el RESTO DE CLASES Y CURSOS DE IDIOMAS de ACADEMIA HELMANTICA se sigue lo siguiente:
Los honorarios de las mensualidades se abonarán mediante la expedición del correspondiente recibo, que se entregará al alumno dentro de los cinco primeros días de cada mes. Debiéndose efectuar su pago en los cinco días siguientes a la emisión del recibo. La falta de pago de las cuotas supone la baja del alumno. Los alumnos nuevos deberán abonar el recibo completo el primer día de clase.

.- Los honorarios de los alumnos se regirán por el último boletín informativo publicado.

.- El alumno podrá resolver el Contrato de enseñanza en cualquier momento comunicándolo de forma fehaciente al centro antes del día 15 de cada mes; en meses incompletos, se deberá comunicar con una antelación de 10 días. La baja será efectiva a partir del primer día del mes siguiente. La baja no exonera del pago de la mensualidad completa, salvo que se rescinda antes de los 10 primeros días del mes, en que se abonarán solo el precio por hora correspondiente.

.- Los pagos se efectuaran por mensualidades completas, independientemente de los días que el alumno asista a clase, con la única excepción del primer mes de asistencia, en que se podrá abonar la mitad de mes si se empieza en la segunda quincena, abonando el minimo (90 €).

.- Los bonos de las clases individuales 1 to 1 deberán hacerse efectivos en el periodo de 1 mes desde el día de su contratación, como máximo.

Todos los descuentos y promociones son sólo válidos para pagos en efectivo o mediante transferencia bancaria.
ACADEMIA HELMANTICA se reserva el derecho a cancelar la matrícula si el pago no se efectúa dentro del plazo estipulado.
Los PAGOS del curso de español,  alojamientos y pagos de tasas de exámen (en el caso de que no se haga en efectivo) se efectuarán en la cuenta indicada a continuación:

BBVA: IBAN ES73 Bank, 0182, Agency 5580, DC 41, Account 0101507817
Envíanos siempre una copia del resguardo de la transacción: e-mail [info@academiahelmantica.com]. Por favor, incluye tu nombre y el tipo de curso solicitado. Las comisiones bancarias correrán a cargo del estudiante.
Programas para GRUPOS: para la reserva, las instituciones a cargo deberán abonar un 20% del precio final al menos 8 semanas antes de la llegada.

6. CURSOS
El estudiante debe realizar y enviarnos una prueba de nivel en el momento de formalizar la matrícula o, al menos, 10 días antes de la fecha de inicio del curso. De esta manera ACADEMIA HELMANTICA podrá ubicar al estudiante en un grupo adecuado para su nivel. Cualquier cambio de nivel y/o horario tendrá que ser aprobado por el jefe de estudios y estar sujeto a disponibilidad.
ACADEMIA HELMANTICA informará al estudiante sobre su horario durante la semana antes a la fecha de inicio del curso. No obstante ACADEMIA HELMANTICA se reserva el derecho a cambiar el horario de las clases de acuerdo con las necesidades organizativas de ACADEMIA HELMANTICA Salamanca.
La violencia o falta de respeto hacia otros estudiantes o empleados de ACADEMIA HELMANTICA (p.e. por motivos religiosos, de género u orientación sexual) significarán la expulsión del estudiante.
7. Cancelación, aplazamiento o interrupción de un curso
Número de alumnos por clase: mínimo 3, máximo 12. En el caso de no llegar al mínimo de alumnos en un grupo, antes del inicio del curso o durante el desarrollo del mismo, ACADEMIA HELMANTICA se reserva el derecho a cancelar los cursos de grupo hasta 6 días antes de la fecha de inicio del curso o bien:

  • Se ofrecerá una plaza en grupo más pequeño
  • Clases individuales.
  • Al precio se aplicará un recargo del 40% al precio del curso, una semana antes de la llegada del alumno, si el alumno quiere continuar
  • Si la cancelación se recibe en un plazo igual o superior a 15 días antes de la fecha de inicio del curso, ACADEMIA HELMANTICA devolverá al estudiante el total del coste del programa ( si ha efectuado el pago por adelantado) menos la tasa de inscripción, 180€.
    Si la cancelación se recibe en menos de 15 días antes de la fecha de inicio del curso, ACADEMIA HELMANTICA no realizará ninguna devolución.
    Si la cancelación afecta a un curso que necesite una confirmación de la escuela para una solicitud de becas / ayudas económicas de terceras partes (visado, gobierno, universidades, etc.) se requerirá el documento oficial de denegación por parte del organismo responsable de la ayuda para poder obtener la devolución del pago anticipado (menos 180 € de tasas).
    No se aceptará ninguna cancelación que no se haya realizado por escrito. Por razones de seguridad, no se pueden realizar cancelaciones por teléfono.
    La aceptación de la matrícula se realiza bajo el supuesto de que el alumno permanecerá durante la duración del curso especificada en el formulario de matrícula. No serán devueltos los importes de cursos o partes de curso no disfrutadas por causa de enfermedad, salida prematura, retraso en el día de llegada o cualquier circunstancia personal, etc.

8. Condiciones del alojamiento. Cancelación, aplazamiento o interrupción del alojamiento
El estudiante deber comunicar la hora prevista de llegada a Madrid al menos una semana antes de la fecha de inicio del curso.
El estudiante tendrá que aceptar las reglas del casero / alojamiento. Si el estudiante no respeta estas normas, podrá ser expulsado del alojamiento.
EXPERIENCE4ALL (Asociado a ACADEMIA HELMANTICA, proveedora y sistema de ayuda de alojamientos) se reserva el derecho a cambiar sin previo aviso el tipo de alojamiento antes de la llegada del estudiante en otro de características iguales o superiores, sin coste adicional.
Si el estudiante solicita un cambio en su alojamiento, se le aplicará una tasa de 30€. Bajo petición, los cambios serán solo posibles si hay disponibilidad de plazas. Si el cambio implica costes adicionales, el estudiante será informado y debe cubrir dichos costes antes de realizarse el cambio.
Salvo en casos excepcionales, todos los cambios realizados en el alojamiento se realizarán después de las 12 de la mañana del domingo.
Los alumnos no recibirán ningún reembolso por el aplazamiento o cancelación del alojamiento una vez comenzado el curso y se hayan alojado.
En el caso de cancelación del alojamiento en un plazo inferior a 15 días, se cobrará una semana del mismo.
Las reservas de habitaciones dobles solo se aceptarán para personas que viajen juntas.

9. Servicios de recogida en el aeropuerto
Los precios de traslado se aplican a un único trayecto (de/al aeropuerto de/al alojamiento o escuela) y son por persona.
La información del vuelo (ciudad de salida, fecha y número de vuelo) debe ser confirmada al menos una semana antes de la llegada. Cualquier cambio deberá ser comunicado a ACADEMIA HELMANTICA. Si se produjesen cambios fuera del horario de oficina de la escuela, el estudiante deberá contactar directamente por teléfono (al número que se le habrá proporcionado previamente) con el responsable de su traslado. En caso contrario, ACADEMIA HELMANTICA no aceptará ninguna responsabilidad para recoger al alumno en el aeropuerto y no se reembolsará importe alguno.
ACADEMIA HELMANTICA no se hará cargo de recoger al alumno del aeropuerto si los retrasos o cambios sobre la información del vuelo no se notifican con antelación.
El responsable del traslado esperará como máximo 60 minutos después de la hora prevista de llegada al aeropuerto. Si el estudiante no aparece o no se pone en contacto con el responsable del traslado el servicio quedará anulado. No obstante, el estudiante deberá pagar por este servicio.

10. Seguro
Todos los alumnos de nuestros cursos quedan cubiertos por una póliza de seguro.
ACADEMIA HELMANTICA no acepta ninguna responsabilidad por accidentes ocurridos fuera de la escuela (p.e. en los alojamientos o excursiones), así como por el robo o pérdida de objetos personales en nuestras instalaciones o enfermedades, tanto dentro como fuera de la escuela. Por esta razón, recomendamos contratar una póliza de seguro en el país de origen.

11. Vacaciones
Las clases contenidas en días festivos de carácter nacional o local (Salamanca) no se recuperarán ni serán reembolsadas. Las clases individuales serán recuperadas en otros días.

12. Visados: para los estudiantes de países no miembros de la UE
Los ciudadanos comunitarios (Unión Europea) no necesitan ningún tipo de visado para asistir a los cursos.
Los ciudadanos no comunitarios (países no pertenecientes a la Unión Europea) deberán obtener información sobre los requisitos para estudiar en España en una Embajada o Consulado español.
Si el estudiante solicita una carta de confirmación o cualquier documento por parte de la escuela para solicitar un visado, el pago total del programa y del alojamiento debe realizarse antes de que la escuela le envíe la documentación solicitada. Este pago solo deberá efectuarse mediante transferencia bancaria.
Una vez que ACADEMIA HELMANTICA ha recibido el pago total del programa, se enviará la carta de confirmación o documentos a la dirección proporcionada por el estudiante. Si este prefiere que la documentación se envíe por mensajero (p.e. UPS), tendrá que pagar por adelantado los gastos de envío. Esto es válido tanto para estudiantes individuales como para programas de grupo.
El estudiante es responsable en todo momento del proceso de solicitud de su visado.
ACADEMIA HELMANTICA nunca es responsable en los casos de denegación de visado.
Si el estudiante no puede asistir al curso por causa de una denegación de visado, tendrá que presentar el documento oficial de denegación (con fecha, firma y sello) expedido por la Embajada o Consulado español, en el que quede claramente reflejado el nombre del estudiante, su número de pasaporte y el visado solicitado.
Para la devolución del pago adelantado, es necesario comunicar a ACADEMIA HELMANTICA la cancelación por escrito (junto con el documento de denegación) al menos 15 días antes de la fecha de inicio del curso. ACADEMIA HELMANTICA devolverá el importe del pago adelantado, menos 180 € de tasas y los posibles gastos de administración (comisiones de banco, faxes, llamadas de teléfono, etc.). Si la cancelación se recibe en un plazo inferior a 15 días antes de la fecha de inicio del curso no se llevará a cabo ninguna devolución.
Los descuentos y promociones no serán aplicables para los cursos que requieran la carta de confirmación arriba mencionada.

Los gastos de gestíón por esta documentación serán de 40 euros, cada vez que se solicite.

13. Derechos de imagen
El estudiante permite que ACADEMIA HELMANTICA tome fotos/vídeos/imágenes durante las clases y/o actividades para uso de la escuela. Para denegar este permiso, el estudiante tendrá que comunicarlo en el momento de realizar la inscripción

14. Protección de datos
En cumplimiento de la normativa vigente en materia de protección de datos de carácter personal, informamos al estudiante de que los datos de carácter personal proporcionados serán objeto de tratamiento y recogidos en un fichero de datos cuyo responsable es ACADEMIA HELMANTICA CB, en cuya sede sobre los que el estudiante podrá ejercer su derecho de acceso, rectificación, cancelación y oposición, en los términos y condiciones previstos en la propia normativa vigente en materia de protección de datos (Ley Orgánica 15/99 de Protección de Datos de carácter personal de 13 de diciembre).

Visados: para los estudiantes de países no miembros de la UE
Los ciudadanos comunitarios (Unión Europea) no necesitan ningún tipo de visado para asistir a los cursos.
Los ciudadanos no comunitarios (países no pertenecientes a la Unión Europea) deberán obtener información sobre los requisitos para estudiar en España en una Embajada o Consulado español.
Si el estudiante solicita una carta de confirmación por parte de la escuela para solicitar un visado, el pago total del programa y del alojamiento debe realizarse antes de que la escuela le envíe la documentación solicitada. Este pago solo deberá efectuarse mediante transferencia bancaria.
Una vez que ACADEMIA HELMANTICA ha recibido el pago total del programa, se enviará la carta de confirmación a la dirección proporcionada por el estudiante. Si este prefiere que la documentación se envíe por mensajero (p.e. UPS), tendrá que pagar por adelantado los gastos de envío. Esto es válido tanto para estudiantes individuales como para programas de grupo.
El estudiante es responsable en todo momento del proceso de solicitud de su visado.
ACADEMIA HELMANTICA nunca es responsable en los casos de denegación de visado.
Si el estudiante no puede asistir al curso por causa de una denegación de visado, tendrá que presentar el documento oficial de denegación (con fecha, firma y sello) expedido por la Embajada o Consulado español, en el que quede claramente reflejado el nombre del estudiante, su número de pasaporte y el visado solicitado.
Para la devolución del pago adelantado, es necesario comunicar a ACADEMIA HELMANTICA la cancelación por escrito (junto con el documento de denegación) al menos 15 días antes de la fecha de inicio del curso. ACADEMIA HELMANTICA devolverá el importe del pago adelantado, menos 150€ de tasas y los posibles gastos de administración (comisiones de banco, llamadas de teléfono, etc.). Si la cancelación se recibe en un plazo inferior a 15 días antes de la fecha de inicio del curso no se llevará a cabo ninguna devolución.
Los descuentos y promociones no serán aplicables para los cursos que requieran la carta de confirmación arriba mencionada.

English:

DATES FOR ALL COURSES

Courses start every Monday.

LOCAL AND NATIONAL HOLIDAYS 2014-2015: 13 October, 8 December, 23 April, May 1, August 15.
CHRISTMAS and SUMMER BREAK 2014-2015. Dec. 24, 2014 – January 5, 2015  and September 1 – 15

Please note that in the days of national or local holiday no classes. These classes are not recovered other than individual courses.
• Classes are from Monday to Friday. The school is closed on Saturdays and Sundays, except Saturday when it will be open for specific groups.
• Class 1 consists of 60 m or 45 minutes.
• Groups have a maximum of 12 students / ace and a minimum of 4.
• If a holiday falls on Monday, courses begin on a Tuesday. The minimum age for students is 17 years except in the junior programs. Students under 18 must present a signed parental permission.
Course registration fees: 40 €

CONDITIONS OF ENTRY

. 1 Included in fee (40 €) and the price of the course:
Registration, course book, student welcome manual with useful school information and Madrid, cultural activities, internet access and wifi, certificate of attendance and level obtained. Service TANDEM free languages. Service helps students with EXPERIENCE4ALL.

. 2 Not included in the course price:
Transfer and Shuttle bus from the airport, travel insurance, some of the cultural program, final exam, enrollment in the DELE exams.

3. Included in management expenses of accommodation:
Organization and preparation of the chosen accommodation.

. 4 To reserve:
Send your completed registration form by mail or e-mail. You can also enroll online using the form on our website: http://www.academiahelmantica.com
By signing the registration form or to make payment voucher, the student accepts the terms and conditions set forth herein

5. Payments Courses Spanish and other languages classes and
Upon receipt of the registration form, we will e-mail confirmation of your booking with detailed course fees and accommodation (if you have requested our partners and associated facilities).
To book a course, an advance payment of 150 € as a deposit and one week’s accommodation is required if the contracted program includes it. These deposits will be deducted in the final bill. Special courses for the required amount as deposit may vary.
The deposit payment can be made in cash or by bank transfer (all bank charges are paid by the student).
The remaining payments until the total price will be made by bank transfer at least 15 days before the course starts in cash, in euros (€), the first day at school.
The student will be formally enrolled in school once we have received the deposit payment or the contracted program. Any payments to school without having received the registration form will not be accepted.
If the student needs a specific school confirmation and documentation for an application for grants / financial aid thirds (visa, government, universities, etc..), It must make full payment before shipping program such documentation. That payment by bank transfer.
Students enrolled one week or less before the start of the course will be charged the full course and accommodation before confirming the booking by bank transfer.
For OTHER CLASSES AND COURSES LANGUAGE ACADEMY HELMANTICA of the following is followed:
The monthly fees will be paid by the issuance of a receipt, that the student be given within the first five days of each month. Make your payment being due within five days of the issuance of the receipt. Non-payment of dues implies low student. New students must pay the full bill on the first day of class.

. – The fees of the students shall be governed by the last published newsletter.

. – The student may terminate the Contract at any time teaching in a reliable way by communicating to the center by the 15th of each month; incomplete in months, is to be communicated in advance of 10 days. The low will be effective from the first day of the following month. Low not excuse you from paying the full monthly, unless terminated before the first 10 days of the month, they were paid only the price of corresponding time.

. – The payments were made by complete monthly, regardless of how many days the student attends class, with the exception of the first month of assistance that may be paid half month if you start in the second half, paving the minimum (90 €).

. – The bonds of individual classes 1 to 1 shall be exercised in the period of 1 month from the day of their engagement, maximum.

All discounts and promotions are only valid for cash or by bank transfer.
HELMANTICA ACADEMY reserves the right to cancel the enrollment if payment is not made within the stipulated time.
Payments Spanish course, accommodation if you hire will be made into the account below:

BBVA: Bank 0182, Agency 5580, DC 41, Account 0101507817

Provided us a copy of the receipt of the transaction: e-mail [info@academiahelmantica.com]. Please include your name and the type of course applied. Bank charges are borne by the student.
Programs GROUPS: for booking, the institutions responsible must pay 20% of the final price at least 8 weeks before arrival.

6. COURSES

The student must complete and submit a placement test at the time of enrollment or at least 10 days before the course start date. Thus ACADEMY HELMANTICA may place the student in an appropriate class for your level. Any change in level and / or schedule must be approved by the head teacher and subject to availability.
ACADEMY HELMANTICA inform the student of their schedule during the week prior to the course start date. However HELMANTICA ACADEMY reserves the right to change the schedule of classes according to the organizational needs of Salamanca HELMANTICA ACADEMY.
Violence or disrespect toward other students or employees HELMANTICA ACADEMY (eg for religious, gender or sexual orientation) may cause expulsion.

7. Cancellation, postponement or interruption of a course

Number of students per class. Minimum 4, maximum 12 In the case of not reaching the minimum number of students in a group before the course starts or during its development, HELMANTICA ACADEMY reserves the right to cancel group courses up to 6 days before the start date of the course or, a place will be offered in smaller group or individual lessons and, where appropriate, the duration of the classes will be reduced to arrive at the amount shown on the reservation. If none of those options is given, the total amount of course be returned. Classes are held Monday through Friday in intensive and extensive well as some Saturdays. The schedule of courses and dates are subject to change according to the organizational needs of HELMANTICA ACADEMY, in this case the classes may take place either in the morning and start at 9.30 or, in the afternoon, in which case classes begin at 16:30 and end at 7:15 p.m..
If cancellation is received within a period not less than 15 days before the start date of the course, the student will return ACADEMY HELMANTICA total cost of the program (if you have made advance payment) less the registration fee, 150 €.
If cancellation is received at least 15 days before the course start date, ACADEMY HELMANTICA be no refund.
If the cancellation is for a course you need a confirmation of the school for an application for grants / financial aid thirds (visa, government, universities, etc..) The official refusal document required by the agency responsible for aid order to obtain repayment of the advance payment (less € 150 rates).
No cancellation is not made in writing will be accepted. For safety reasons, no cancellations can be made by phone.
Acceptance of enrollment is done under the assumption that the student will remain for the duration of the course specified in the registration form. Amounts will not be refunded for courses or parts of course missed because of illness, early departure, delayed arrival day or any personal circumstances, etc..

8. Conditions Property. Cancellation, postponement or interruption Property

The student must report the estimated time of arrival to Madrid at least one week before the course start date.
The student will have to accept the rules of the home / accommodation. If the student does not follow these rules, you will be expelled from the accommodation.
EXPERIENCE4ALL (Associated HELMANTICA ACADEMY, providing support systems and accommodation) reserves the right to change without notice accommodation before arrival of the student in another equal or superior features at no additional cost.
If the student requests a change in its housing, will be charged a fee of 30 €. On request, the changes are only possible if there is availability. If the change involves additional costs, the student will be informed and must cover these costs before the transition.
Except in rare cases, all changes will be made at the hotel after 12 am on Sunday.
Students will not receive any refund for the postponement or cancellation of accommodation after the course started and have stayed.
In the case of cancellation of accommodation in a period less than 15 days will be charged one week of the same.
Reservations will be accepted double rooms for people traveling together.

9. Services airport pickup

Transfer rates are applied to a single path (from / to / school accommodation or airport) and are per person.
Flight information (departure city, date and flight number) must be confirmed at least one week before arrival. Any changes must be communicated to HELMANTICA ACADEMY. If changes outside the office hours of the school they occur, the student must contact directly by telephone (at the number you have previously provided) with the head of his transfer. Otherwise ACADEMY HELMANTICA not accept any responsibility for picking up students at the airport and no amount will be refunded.
ACADEMY HELMANTICA not take care of airport pick up child if delays or changes to flight information are not notified in advance.
The responsible for the shipment will wait more than 60 minutes after the estimated time of arrival at the airport. If the student does not appear or is contacted with the person responsible for moving the service will be canceled. However, the student must pay for this service.

10. Sure

All of our courses students are covered by an insurance policy.
ACADEMY HELMANTICA accepts no responsibility for accidents occurring outside of school (eg in accommodation or tours), as well as theft or loss of personal items at our facility or diseases, both inside and outside of school. For this reason, we recommend hiring an insurance policy in the country.

11. Holidays

The classes contained in national holidays or local (Salamanca) will not recover or be refunded. Individual classes will be held on other days.

12 Visas: for students from non-EU

EU citizens (EU) do not need any visa to attend the courses.
Non-EU citizens (countries outside the EU) must obtain information on the requirements to study in Spain on a Spanish Embassy or Consulate.
If the student requests a letter of confirmation from the school to apply for a visa, full payment of the program and the housing must be done before the school to send the requested documentation. This payment shall be made only by bank transfer.
Once HELMANTICA ACADEMY has received full payment of the program, the confirmation letter to the address provided by the student will be sent. If this preferred that the documents are sent by courier (eg UPS), you must prepay shipping. This applies to both individual students and group programs.
The student is responsible at all times process your visa application.
ACADEMY HELMANTICA is never responsible in cases of visa refusal.
If the student can not attend the course because of a denial of visa, you must submit the official document of refusal (with date, signature and stamp) issued by the Spanish Embassy or Consulate, which is clearly reflected the student’s name , passport number and visa applied.
For return of advance payment is necessary to inform ACADEMY HELMANTICA cancellation in writing (along with the refusal document) at least 15 days before the course start date. ACADEMY HELMANTICA refund the advance payment minus 150 € fees and any costs of administration (bank fees, faxes, phone calls, etc..). If the cancellation is received in less than 15 days before the start date of the course will be held no refunds.
Discounts and promotions do not apply to courses requiring confirmation letter mentioned above.

13. Rights

The student allows ACADEMY HELMANTICA take pictures / videos / images during classes and / or activities for school use. To deny this permit, the student must communicate at the time of enrollment

14. Privacy

In compliance with current legislation on protection of personal data, we inform the student that the personal data provided will be processed and included in a data file which is responsible ACADEMY HELMANTICA CB, whose headquarters on the student may exercise his right of access, rectification, cancellation and opposition under the terms and conditions provided in the applicable legislation itself on data Protection (Law 15/99 on the Protection of Personal Data of 13 December ).

Visas: for students from non-EU

EU citizens (EU) do not need any visa to attend the courses.
Non-EU citizens (countries outside the EU) must obtain information on the requirements to study in Spain on a Spanish Embassy or Consulate.
If the student requests a letter of confirmation from the school to apply for a visa, full payment of the program and the housing must be done before the school to send the requested documentation. This payment shall be made only by bank transfer.
Once HELMANTICA ACADEMY has received full payment of the program, the confirmation letter to the address provided by the student will be sent. If this preferred that the documents are sent by courier (eg UPS), you must prepay shipping. This applies to both individual students and group programs.
The student is responsible at all times process your visa application.
ACADEMY HELMANTICA is never responsible in cases of visa refusal.
If the student can not attend the course because of a denial of visa, you must submit the official document of refusal (with date, signature and stamp) issued by the Spanish Embassy or Consulate, which is clearly reflected the student’s name , passport number and visa applied.
For return of advance payment is necessary to inform ACADEMY HELMANTICA cancellation in writing (along with the refusal document) at least 15 days before the course start date. ACADEMY HELMANTICA refund the advance payment minus 150 € fees and any costs of administration (bank fees, phone calls, etc..). If the cancellation is received in less than 15 days before the start date of the course will be held no refunds.
Discounts and promotions do not apply to courses requiring confirmation letter mentioned above.